Wie is Patricia Heemskerk

Wow wat een ervaring hoor ik regelmatig. En als ik zo mijn CV of Linkedin nalees dan klopt dat ook. Ruim 20 jaar werkervaring waarvan bijna 14 jaar als zelfstandige.

Maar hoe ben ik hier gekomen?
14 jaar geleden is mijn zoon geboren. Wat onze 2e roze wolk had moeten zijn werd gelijk een pittige uitdaging. Tycho miste namelijk zijn rechter hartkamer. En daar kom je dan achter met een pret-echo bij 20 weken zwangerschap. Gelijk de medische molen in. Wat een rollercoaster. Het meest positieve scenario was 3 open hart operaties, worst case, hij zou het niet overleven.
Zonder twijfel gingen wij voor leven, ongeacht de route die voor ons lag. Maar wat zou dit betekenen voor mijn carrière? Ik werkte destijds als marketeer bij uitgeverij Kluwer. We zullen het wel zien.

Na de geboorte en 3 maanden ziekenhuis, 2 hartstilstanden en zijn eerste openhartoperatie heb ik de knoop doorgehakt. Ik kies voor GENIETEN IN HET NU. Het leven is te kort en je hebt er weinig grip op. Los van schuldgevoel richting  een werkgever en focus op het nu met Tycho en mijn gezin en alles wat ik belangrijk vind

Maar viel nog niet mee. Na 2 jaar dag in dag uit zorgen voor Tycho en het gevoel dat JOUW leven stil is blijven staan en de wereld door blijft draaien, heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ben ik voor mezelf begonnen. Het was 2004.
En hoe, ik heb mijn reis met Tycho als boek uitgegeven: Het leven van een hartekind, mijn verhaal in en rondom de ziekenhuisopnames, onzekerheden en (mis)communicatie met artsen. Wat een ervaring zeg! Mijn eigen marketing gedaan, je bent tenslotte marketeer, met een actiesite en eigen PR, een tv-optreden, een groot artikel in de Libelle en 750 boeken verkocht. Wow, ik had mezelf overtroffen.

Dat was het begin. Na wat kleine klusjes voor Kluwer en de Adformatiegroep kruist de Hartstichting mijn pad, alsof het zo had moeten zijn. Vanuit mijn persoonlijke verhalen veel beleving kunnen inbrengen in de fondsenwerving al daar, maar ook met mijn persoonlijke verhaal straatwervers en telemarketeers kunnen inspireren.

En nog steeds nu jaren later zijn de persoonlijke verhalen mijn drive, niet meer zo 123 mijn eigen verhaal, maar die van anderen of het nu om nierpatienten, vluchtelingen, treinreizigers, conducteurs, studenten, jongeren of vakantiegangers gaat. Ik ga op zoek naar de verhalen van klanten, medewerkers om uiteindelijk de organisatie succesvoller te maken.

Stilzitten is niks voor mij, het leven is al te kort
Innoveren, nieuwe technologie, scrum, agile, neuromarketing, machine learning, VR ga zo maar door. Leergierig als ik ben wil ik graag alles uitproberen en toepassen. Besteed dan ook veel tijd aan het opdoen van kennis en test veel dingen. Altijd vol energie bezig met projecten, interim-opdrachten en voor de klas staan. Al mijn kennis, tijd en energie erin stoppen. ‘s-Avonds om 8 uur stort ik ook wel even in hoor 😄.

En hoe is het nu met Tycho vraag je je waarschijnlijk af.
Een heerlijk gezond 15 jarig knulletje dat geniet van het leven. Hij is 100% gezond verklaard door zijn cardiologen. Een kleine kanttekening:  door de hartstilstanden die hij als baby heeft gehad kan hij moeilijk dingen onthouden en zit dan ook in het bijzondere onderwijs. Groot voordeel, hij kan elke keer weer opnieuw ergens van genieten! Een mooi voorbeeld om te volgen. En om hem te helpen communiceren wij thuis vanuit pure beleving: kleur, geur en emotie. Want dan blijft het wel hangen!! En deze vaardigheid pas ik ook toe in mijn werk. Beleving is zo belangrijk om tussen de oren te komen.

Deze instellingen en ruim 20 jaar ervaring binnen marketing, fondsenwerving en beleving zet ik graag in voor jouw organisatie. Zullen we een kopje koffie gaan drinken?

Ik wil een kopje koffie drinken
X
X