De afgelopen week hebben wij voor NSGK hun nieuwe campagne mogen pre-testen met de eigen achterban. Na een oproep intern, bij diverse relaties en via Facebook hebben de testers zich aangemeld. Door middel van neuromarktonderzoek met Facial Reading, EEG en Eye-tracking in combinatie met interviews, zijn de verschillende uitingen getoetst met zowel bevestigende als verrassende uitkomsten.

Facial reading techniek

Wie kent de serie ‘Lie to me’ niet, de levende leugendetector die door het lezen van gezichten de echte emotie kan zien. Dit is wat wij in basis ook doen, maar dan aan de hand van facial reading software zoals in het filmpje hier boven getoond wordt. Voor NSGK hebben wij de concepten voor de bewustwordingscampagne getoond om vast te stellen welke uitingen het juiste effect zouden hebben. In dit geval hebben we dat in combinatie met traditioneel onderzoektechniek gedaan, het interview. Op deze wijze konden wij zowel de emotionele als de rationele respons meten en op basis hiervan de campagne-uitingen optimaliseren voordat deze in productie werden genomen. Hierdoor zijn er geen onnodige kosten gemaakt.